اثنی عشری

اثنی عشری

اثنی عشری

اثنی عشری

شیعه و سنّی

قبل ازهر چیز باید به عرض برسانم که منظور من، اسلام واقعی است.اسلام واقعی همان دینی است که از جانب خدا آمده است ، به نظر شما دینی که از جانب خدا می آید اشکال دارد وناقص است . اسلام ناب دین میانه رویی است و همیشه حد وسط را انتخاب می کند .امروزه پر از دشمنان گردن کلفت واز خدا بی خبر است که برای پیشبرد اهداف خود انواع مختلف اسلام را ایجاد کرده اند.آیا درست است ضعفهای اسلامهای دیگر را به حساب دین خدا ( اسلام ناب محمدی (گذاشت؟ وهمانطور که از مطالب پیداست بنده فقط راجع به جانشینی حضرت محمّد (ص) مطلب قرار داده ام نه مورد دیگری . با تشکر از شما بزرگواران.


تا وقتی که حضرت محمّد (ص) زنده بودند مسئلۀ شیعه و سنّی وجود نداشت رهبر همه خود پیامبر(ص) بودند. بعد از  پیامبر(ص) شیعه فقهشان را از اهل بیت گرفتند و اهل سنّت هم از چهار عالم دیگر ، احمد حمبل ، ابو حنیفه ، مالک و شافعی گرفتند. در قرآن در مورد شیعۀ اثنی عشری که فقهشان را از اهل بیت گرفتند سه آیه وجود دارد : 

1- سورۀ احزاب آیۀ 33  

2- سورۀ واقعه آیات 10 و 11    

3- سورۀ نساء آیۀ 95 ( آخر آیه ) . 

1- سورۀ احزاب آیۀ 33  :  قرآن که به کلمۀ اهل بیت میرسد می فرماید : یطهّرکم تطهیرا  .  یطهّر یعنی معصومند هیچ وقت نفرموده که یطهرکم ابو حنیفه و ...  .

2- سورۀ واقعه آیات 10 و 11  :  اهل بیت قرن اوّل هجری بودند چهار تا عالم اهل تسنّن در قرن دوّم هجری بودند شیعۀ اثنی عشری یک قرن جلوتر هستند خدا می فرماید :  والسّابقون السّابقون  اولئک المقربون  .

3- سورۀ نساء آیۀ 95  :  تمام اهل بیت شهید شدند حتّی یکی از عالم های اهل تسنّن یک سیلی هم نخوردند خدا می فرماید : فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیما  .

پس اسلام ناب محمّدی (ص)همان شیعۀ اثنی عشری است چون :

1- معصوم هستند ( سورۀ احزاب آیۀ 33 ) .       

 2- یک قرن جلو تر هستند( سورۀ واقعه آیات 10 و 11 ) .

3- در راه خدا شهید شدند ( سورۀ نساء آیۀ 95 ) .

درقرآن حتّی یک آیه نیامده که چرا اهل تسنّن دینشان را ازابوحنیفه گرفته اند .

نظرات 8 + ارسال نظر
http://naamaadari.blogfa.com/ 1394/09/04 ساعت 16:19

سلام ، به نظر من علی آقا ، اسلام بشری را قبول دارد و کوچک ترین اعتقادی به اسلام خدایی ندارد. والسّلام .

با تشکر از حضورتان . بزرگوار، به نظر من اینگونه صحبت کردن و اینچنین قاطع تصمیم گیری در باره دیگران درست نیست .نظرهر کسی برای خودش محترم است .

محمد 1393/06/20 ساعت 22:35 http://MASHAHER1357.BLOGFA.COM

وب عالی ای دارید
با تبادل لینک موافق بودید
خبرم کنید

همایون 1393/05/01 ساعت 05:14

مناظره ی جالبی بود هه اقا علی افرین خیالت جمع ما پشتتیمy

میثم 1393/04/10 ساعت 13:28

حرفای اقا علی درسته منم موافقم

محمد 1393/04/07 ساعت 17:25

لایک

باتشکرازحظور شما

علی 1393/04/05 ساعت 20:06

با سلام خسته نباشید برادر من دیگه از این حرفا گذشته مذهبی که پایه و اساسش توی فسادو دروغو فریبو کلک باشه اون مذهب پا برجا نخواهد ماند مذهبی که دروغ میگه و اسمش را تقیه میگذاره برای ارضای خواسته هایش زنا را صیغه بیان میکنه ربا را سود بانکی مینامه بعدم در تک تک جاهای قران نوشته شده به غیر از الله کسی را نخوانید و این مذهب با پیروانش هزاران شریک با خداوند قرار میده وبعدم میگه نه این ها واسطه هستند (مثل امامزاده قل قلی در گیلان باور ندارید جست و جو کنید) مگر ما برای ارتباط با خداوند نیاز به واسطه داریم ؟مگر خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر نیست؟

دنیای امروز عصر اینترنتو ماهواره هاست برادرم امیدوارم دست از تعصب برداریدو به دین اسلام ناب محمدی گرایش پیداکنید وبا دیدن 4 شبکه ی جهانی اهل سنت مثل شبکه ی جهانی کلمه وصال حق وصال فارسی و شبکه ی جهانی نور هدایت یافته و به شیعه ی هدایت یافته و یک مسلمان واقعی تبدیل شوید به امید هدایت شما پیروز و موفق باشید در پناه خداوند عزووجل

منظور بنده از این مطالب فقط و فقط امامت حضرت امام علی علیه السّلام است که حق ایشان بود که با حقه و نیرنگ گرفته شد نه چیز دیگر ( واین از مطالبی که در وبلاگ قرار داده ام کاملاً مشخص است ).به نظر شما دینی که از جانب خدا می آید اشکال دارد وناقص است این مطالبی که فرمودید مربوط به اسلامهای جعلی است نه اسلام ناب محمدی . این نقشه دشمنان است برای بدبین کردن از دین خدا .

علی 1393/04/04 ساعت 20:52

با سلام و خسته نباشید خدمت شما ببخشید من در همین مورد از مطالب شما برام یه سوال پیش اومد میخواستم بپرسم :اصلا کی گفته اهل سنت با اهل بیت دشمن بودن چرا اونا رو از اهل بیت جدا میکنیدمگه اسما زن ابوبکر (رض)نبود که بعد از وفات ایشان با حضرت علی(رض)وصلت نمودند اگه اهل سنت بد بودن پس چرا حضرت علی با اسما وصلت کردند؟

در مورد ایه هایی که بیان کردید میخواستم بدونم شیعیان به دلیل اینکه معصوم هستند یا یک قرن جلو تر هستند یا چون در راه خداوند بارک تعالی شهید شدند دارای اسلام ناب محمدی هستند؟
یعنی یک میلیارد پانصد میلیون مسلمانی که به دور خانه ی خدا طواف میکنند و حرف اول و اخرشان الله است به دلیل این که سنی هستند
دارای اسلام ناب محمدی نیستند؟ و پیرو شیطانند؟

من منظورتونو از صحبتای بالا نفهمیدم یعنی شیعیان به دلیل اینکه معصومند و .... جایگاهشون طبقه اول بهشته؟ودارای اسلام ناب محمدی هستند ؟برادر من این که دلیل نمیشه چرا کسی نمیگه شیعیان کسایی اند که اسم ربا رو گذاشتند سود بانکی و فروش اقساطی و اسم زنا رو گذاشتن صیغه و... بیشتر از این وقتتون رو نمیگیرم امیدوارم نظر منو جزو نظرات وبتون ثبت کنید و به اون پاسخ بدید مشتاقانه منتظر جوابتون هستم و به وبلاگتون سر میزنم موفق باشید در پناه خداوند
بدرود

با سلام خدمت شما بزرگوار ، مطالب شما درست است ولی به نظر شما دینی که از جانب خدا می آید اشکال دارد وناقص است یا فرستاده هایش اشتباه می کنند ، منظور بنده از این مطالب فقط و فقط امامت حضرت امام علی علیه السّلام است که حق ایشان بود که با حقه و نیرنگ گرفته شد نه چیز دیگر ( واین از مطالبی که در وبلاگ قرار داده ام کاملاً مشخص است ).اسلام دین میانه رویی است و همیشه حد وسط را انتخاب می کند .دراین زمانه که پر از دشمنان گردن کلفت واز خدا بی خبر است برای پیشبرد اهداف خود دست به هر کاری می زنندشما نباید هر چیزی را به حساب دین خدا بگذارید.دست آخر مجدداً از حضور شما خوشنودم و امیدوارم باز هم به من سری بزنید . در پناه خدا موفق باشید.

میانه رو 1393/03/26 ساعت 13:21

اجرکم عندالله ، واقعاً درست است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد